۵ نکته مهم دفاع در بوکس

۵ نکته مهم دفاع در بوکس

نکات مهم دفاع کردن در ورزش بوکس

دفاع در بوکس یکی از مهمترین عناصر بوکس به حساب می آید. در هنگام دفاع کردن باید بسیار حواستان جمع باشد و به هیچ عنوان خونسردی خودتون رو از دست ندید. نکات زیادی در مورد دفاع کردن در بوکس وجود دارد اما ما ۵ نکته مهم را برای شما آماده نموده ایم.

 

۱- کاملا خونسرد باشید و هرگز نفس خود را حبس نکنید. اگر از ضربه خوردن میترسید و چشمانتان بسته می شود این کاملا طبیعی است. از دوست خود درخواست کنید که ضربه های خود را آرام تر و آهسته تر بزند تا مغز و بدن شما این مسئله را درک کند. خواهید دید که با گذشت زمان این مسئله کاملا عادی می شود.

 

۲- دستهایتان را بالا نگهدارید ، آرنج ها را پایین بیاورید و سرتان را برای جاخالی دادن تکان دهید. این نکته بسیار مهم است که حتی بوکسورهای حرفه ای نیز به این نکته اهمیت نمی دهند که گارد شما باید کاملا بسته باشد. یک بوکسور خوب را میتوان از روی گاردش تشخیص داد پس به هیچ عنوان مخصوصا تازه واردین نباید دستهای خود را پایین بیندازند. همچنین بهترین روش دفاع جاخالی دادن سر است تا ضربه حریف به سر شما برخورد نکند.

 

۳- به دور رینگ ندوید. از حرکات اضافه و رقص پای زیاد نیز خودداری کنید. این کارها فقط شما را خسته تر می کند و هیچ فایده ای ندارد. برای فرار از حمله حریف فقط کافی است مانند یک گاوباز عمل کنید و حمله او را مدیریت کنید.

 

۴- بدن خودتان را به عقب مایل نکنید. گارد یک بوکسور باید کمی رو به جلو و در حالت تهاجمی باشد حتی در هنگام دفاع کردن. چشمان خود را هنگام ضربه خوردن نبندید چون اگر نبینید ضربه ی بعدی را نیز خواهید خورد. البته برای مبتدیان بسیار این کار سخت است اما همانطور که گفتم با تمرین میتوانید چشمان خود را نیز باز نگهدارید.

 

۵- حتما منتظر نباشید که بعد از ضربه های حریف شما ضربه بزنید. همیشه گفتند که بهترین دفاع حمله است. پس در بین ضربات ترکیبی حریف درست همانجا که انتظارش را ندارد به او حمله کنید و با این کار از خودتان نیز دفاع کرده اید.

 

کلاس بوکس رشد