کاهش درد عضلات با ورزش

کاهش درد عضلات با ورزش

با ورزش درد عضلاني را کاهش دهيد

درد عضلات، يکي از دردهاي بسيار رايج است که هر کسي ممکن است آن را تجربه ‌کند، اين دردها مي‌تواند در هر نقطه اي از بدن احساس شود نکته اينجاست که به گفته متخصصان، براي درمان اين دردها ورزش حرف اول مي زند.
درد عضلات ممکن است خفيف يا بسيار شديد و غير قابل تحمل باشد. معمولا در عرض چند روز خوب مي شود ولي گاهي ممکن است ماه ها به طول انجامد و در هر جايي از بدن از گردن تا کمر، ران، ساق، بازو و يا حتي دست ديده شود.
درد عضلات در حين کار يا ورزش نادرست و به دنبال ضربه به عضله و يا کشيدگي آن به وجود مي آيد. اين درد ممکن است در حين فعاليتي که آن را بوجود آورده شروع شود و بعد از مدتي پديد آيد.

فشار بيش از حد به عضلات

به گفته مسعود نوروزي، عضو هيات مديره انجمن ارتوپدي ايران، وقتي فرد فعاليت بدني را انجام مي دهد، فشاري که بيش از حد به عضلات وارد مي کند، فيبرهاي عضلاني آن کشيده شده و پارگي هاي ميکروسکوپي در آن ايجاد مي شود.
اين آسيب ها موجب مي شوند تا يکي دو روز بعد از فعاليت به علت التهاب و آزاد شدن مواد شيميايي مولد درد در محل، فرد دچار درد عضلاني شود.

بيش از 40 درصد مردم درد عضلات دارند

نوروزي، ضعف ماهيچه ها را علت اصلي دردهاي عضلاني مي داند و ادامه مي دهد: ضعف شديد ماهيچه ها به انجام هر فعاليتي، ناشي از ورزش نکردن است، در حال حاضر بيش از 40 درصد مردم دچار درد عضلات هستند و راه درمان آن که بسيار ساده بوده را نمي دانند.
امکانات ورزشي مناسب براي طبقات مختلف اجتماعي فراهم نيست، اظهار مي دارد: همه افراد جامعه بايد ورزش مداوم انجام دهند، لازم است از دستگاه هيدورليک براي انجام حرکات کششي، نرمشي و غيره استفاده کنند.

استفاده از باشگاه هاي استاندارد

با توجه به اينکه استفاده از باشگاه هاي ورزشي استاندارد در کشور هزينه بالايي مي خواهد، بسياري از مردم توان مالي براي بهره مندي از اين امکانات را ندارند و به مروز زمان دچار دردهاي مزمن عضلاني مي شوند.
پياده روي تاثيري در کاهش دردهاي عضلاني ندارد، افراد بايد حرکات کششي و فعاليت بدني درست انجام دهند.
اين عضو هيات مديره انجمن ارتوپدي ايران با بيان اينکه بيشترين عمل هاي جراحي بر روي مفصل ران است، مي گويد: جوانان بيش از ساير افراد اين عمل جراحي را انجام مي دهند.
بخش هاي دولتي بايد امکانات ورزشي درست و استاندارد را براي همه طبقات اجتماعي فراهم کنند و رسانه ها نيز مردم را تشويق به ورزش کنند.