7 مورد از فایده های ناگفته ورزش فانکشنال

7 مورد از فایده های ناگفته ورزش فانکشنال

7 مورد از فایده های ناگفته ورزش فانکشنال

 

_main_rope_1

 

ورزش فانکشنال کلمه ای کلیدی جدیدی در باشگاه ها است ، اما فقط به معنی یک مد زودگذر نمی باشد. استفاده از تمرین هایی که تمرکز در تناسب اندام را روی تمرینات کاربردی تر تمام بدن متمرکز میکند، فانکشنال با ورزش دادن تمام عضلات شما در راه مشابهی با همان چیزی که بدن شما در زندگی روزمره استفاده میشود عمل میکند.

این نوعی از تمرین است که بدن شما را برای انواع مختلف فعالیت های روزمره آماده میکند و بنابراین باعث حفظ قدرت و پایداری بدن میشود که میتواند در همه نواحی اعمال شود.

به همراه تاکید روی قدرت، تنفس و انعطاف فایده های ورزش فانکشنال با دیگر تمرینات متفاوت است زیرا آن ها بدن شما را هدف قرار می دهند.

با ترکیب بهترین نوع از هر قسمت تناسب اندام و با توجه به قوانین جسمانی که روی فعالیت های روزانه بدن حاکم هستند، هدف ورزش فانکشنال تقویت سلامت و احساس خوب بودن عمومی است. آیا می خواهید آن را برای خودتان امتحان کنید؟ در اینجا توضیحات کلی درمورد تناسب اندام عملکردی و فوایدی که از آن بدست می آورید صحبت میکنیم.

 1 .افزایش آسودگی زندگی روزمره

با بهبود عملکرد کلی بدن شما، افزایش قدرت و تحمل عضلانی و گسترش پایداری عضلات و بدن تمام فعالیت های روزمره میتوانند با آسودگی بیشتری انجام شوند. در مقایسه با تمرینات سنتی، فواید ورزش فانکشنال تمایل به هدف قرار دادن همه چیز دارد زیرا این دقیقا تمام حرکاتی که ما در طول روز انجام می دهیم را هدف قرار می دهد.

2 .حافظه عضلانی بزرگتر

بعضی از بهترین فواید ورزش فانکشنال شامل توانایی عضلانی بیشتر است. هر چه بدن شما حرکت یا ورزش خاصی را بیشتر انجام دهد، در آینده بدنتان سریع تر و با توجه بیشتر میتواند حرکت را تکرار کند. این موضوع به خصوص میتواند برای ویژگی های ورزشکاری خوب باشد.

با انجام منظم تمرینات تناسب اندام عملکردی، شما نه تنها عضلات و ستون فقرات خود را تقویت میکنید بلکه توانایی ورزشی مغزتان را نیز افزایش می دهید – همچنین به طور موثر حافظه تان افزایش نیز می یابد.

 3 .پیچیدگی کم

به این دلیل که ورزش فانکشنال ورزش هایی را پیاده میکند که پیچیدگی کمی دارند، برای شروع یک نقطه قوت بزرگ برای هر کسی با هر میزان تناسب اندام خواهد داشت. برای تازه کاران شروع به همراه تمرینات متفاوت یا سبک تناسب اندام، میتواند سخت باشد که بداند چه چیزی برای انجام و برای نیاز های او بهترین گزینه هستند، اما فانکشنال تمام توانایی های جسمانی شما بدون ایجاد تنش روی مفاصل و بدنتان بهبود خواهند داد.

با مقدار کم پژوهش هایی که امروزه انجام پذیرفته است، آسان است که لیستی از ورزش هایی که برای شما مناسب هستند پیدا کنید. همچنین حرکات و تکنیک های تمرینی خیلی بیشتر از اضافه کردن وزنه برای شروع مهم هستند. در اینجا چند تمرین عملکردی ساده وجود دارند که میتوانید با آن ها ورزش را شروع کنید.

 4 .افزایش انعطاف و هماهنگی

 با وجود تصورات غلط متداول موجود که فانکشنال فقط باعث حجیم شدن شده و انعطاف شما را کاهش می دهد، در واقع کاملا نادرست است.

در حالی که ورزش فانکشنال حقیقتا روی عضلات کار میکند، فشرده شدن ناخواسته و ناخوش آیند جسمانی شما قسمتی از این روند نخواهد بود. از نظر انعطاف پذیری، فانکشنال در واقع به صورت چشم گیری به افزایش آن کمک میکند.

یکی از اهداف ابتدایی فانکشنال ایجاد پایداری است. انجام این ورزش ها و برنامه ها با افزایش عملکرد قدرتی بدن با افزایش انعطاف و هماهنگ کلی بدن عمل میکند. با افزایش دامنه حرکتی شما، آن را خواهید یافت که روز به روز فعالیت هایتان آسوده تر خواهند شد.

 5 .بهبود تعادل و موقعیت بدن

ورزش هایی که به طریق فانکشنال انحام میشوند از عضلات چندگانه استفاده میکنند تا قدرت و تعادل شما را افزایش دهند و به طور موثر وضعیت عمومی شما را بهبود دهند.

همچنین توانایی مورد هدف قرار دادن عضله ای مشخص در دستگاه سیم کش میتواند به پیشگیری از این عدم تعادل در موقعیت و پشگیری از درد در بعضی نواحی متداول مانند لگن، کمر و شانه کمک کند.

به همراه استفاده از قدرت و تمرینات وزنه ای در عملکرد تناسب اندام، مدیریت وزن میتواند به سادگی با کاهش تنش روی بدن و افزایش تحرک، تعادل و موقعیت حفظ شود. موقعیت متناسب برای همه چیز پایه و اساس است، از این رو استفاده از تمرینات فانکشنال متداول به بالا بردن مقدار تعادل بدن در قادر ساختن شما به رسیدن به تمام توانییتان در فعالیت های روزانه کمک خواهد کرد.

 6 .کمک به درد مفاصل

برای آن هایی که از درد کمر، عضله و مفصل همیشگی رنج می برند، ورزش فانکشنال میتواند یک کمک کننده فوق العاده باشد. بهترین پل ارتباطی شناخته شده بین تمرینات شخصی و فیزیوتراپی، تناسب اندام عملکردی برای بازگرداندن بدن شما به حالت اولیه طراحی شده است. به این دلیل، درد های مزمن کمر، زانو، گردن و مفاصل میتوانند همگی به صورت چشم گیری با بازگرداندن بدنتان به حالت اصول اولیه اش کاهش می یابند.

این تمرینی ایده آل برای تمام افرادی است که می خواهند تا حد ممکن تحرک راحتی داشته باشند. گرچه آن ها به دلیل آرتریت یا کمر درد و زانو درد مزمن از ورزش دوری میکنند، ورزشی که در فانکشنال انجام میشود میتواند انجام وظایف روزانه که مشکل بود را راحت تر کند. برای مثال، شخصی که از کمر درد مزمن رنج می برد ممکن است دریابد که خم شدن و بلند کردن یک چیز خیلی سخت است، اما با تمرینات عملکردی بدن به زودی با این کار روزمره منطبق شده و انجام آن راحت تر خواهد شد.

 7 .کاهش خطر ایجاد جراحت

به همان صورتی که تمرینات تناسب اندام عملکردی به بهبود کمر درد مزمن، درد عضلانی و در مفصل کمک میکنند، همچنین میتوانند خطر ایجاد جراحت را کاهش دهند. هر روزه تحرکات دونده ها و ورزشکاران را میتوانند با درد مخرب به روز بدی تبدیل کنند، و این همان دلیل است که چرا ورزش در پس فانکشنال اهمیت فراوانی دارد.

با تقلید الگوی تحرکات روزمره زندگی، بدن شما احتمالا قادر به رویارویی با تنش های روزمره خواهد بود. تمرینات فانکشنال به دلیل ایجاد راهی برای کاهش خطر ایجاد جراحت و تنش روی بدن شما از ورزش های سنتی جدا میشود. هنگام تمرین با روش عملکردی، عضلات فقط تقویت نمی شوند، بلکه همچنین رباط های اطراف نیز تقویت خواهند شد، چیزی که ناحیه ای است که اغلب میتواند مجروح شود.

 

کلاس فانکشنال رشد