ورزش تنیس و هشت تاثیر آن در زندگی شما

ورزش تنیس و هشت تاثیر آن در زندگی شما

ورزش تنیس و هشت تاثیر آن در زندگی شما

تنیس ورزشی است که به افزایش استقامت و قدرت عضلات شناخته می‌شود، همینطور به هزینه‌ زیاد و گران. اکثر مردم تصور می‌کنند که ورزش تنیس فقط برای اقشار خاص جامعه است و اکثریت نمی‌توانند هزینه‌های آن را پرداخت کنند.بیایید از تصوری که از هزینه‌های این ورزش داریم بگذریم و ببینیم که این ورزش چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که توجه محققان و پزشکان را به خود جلب کرده‌است.

فواید ورزش تنیس را می‌توان به دو دسته‌ی فواید فیزیکی و فواید ذهنی/روانشناسی تقسیم کرد. در ادامه به طور خلاصه، چهار فایده تنیس برای جسم و چهار فایده تنیس برای ذهن را آورده‌ایم.

یک: تنیس و مصرف کالری

با تنیس بازی کردن هم ورزش هوازی انجام می‌دهید هم ناهوازی. فعالیت‌های هوازی باعث مصرف کالری و باعث خوش‌اندامی شما می‌شود. فعالیت‌های بی‌هوازی، حرکت‌های ناگهانی‌ای که در تنیس وجود دارد، باعث می‌شود که اکسیژن به طور بهتری در ماهیچه‌ها مصرف شود.

 دو: تنیس و تقویت عضلات

از قلب تا ماهیچه‌های پا و دست همگی در ورزش تنیس تقویت می‌شوند. برای هر حرکت ناگهانی، راه افتادن و ایستادن، عضلات پای شما تقویت می‌شوند. کنترل کردن ضربه‌ی توپ با راکت نیاز به عضلات تقویت شده بازو دارد. 

 

HDTennis

سه: تنیس و چابکی

با ورزش تنیس شما می توانید تعادل، چابکی، هماهنگی دست و چشم و زمان واکنش خود را بهبود ببخشید. شما باید بتوانید سرعت توپ را تخمین بزنید و بفهمید دقیقا در چه لحظه‌ای ضربه را به توپ وارد کنید. مهارت پیدا کردن در این زمان بندی، باعث افزایش هماهنگی بین چشم و دست می‌شود.

 چهار: تنیس و افزایش عمر مفید

محققان و پزشکان در سرتاسر جهان معتقدند که تنیس یکی از سالم‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در آن شرکت کنید، فوایدی مانند قوی کردن عضلات سالها به عمر شما اضافه خواهد کرد. از طرفی فعالیتی که مغز شما در طی بازی انجام می‌دهد باعث می‌شود ارتباطات جدید در اعصاب شما شکل گیرد و عمر رشد مغز را افزایش می‌دهد.

پنج: تنیس و زندگی شادابتر

تنیس زندگی شما را شادتر خواهد کرد. زمانی که شما تنیس بازی می‌کنید، برخلاف ورزش‌هایی که در باشگاه انجام می‌شوند، ذهن و بدن شما همزمان درگیر خواهند شد. فواید روحی و رفتاری زیادی در بازیکنان تنیس دیده می‌شود. بازیکنان تنیس اعتماد به نفس زیادی دارند، کمتر دچار استرس می‌شوند و اجتماعی هستند.

شش: تنیس و ذهن

تنیس نیاز به هوشیاری و تفکر تاکتیکی و قدرت‌ِ حل مسئله دارد. شواهد نشان می‌دهد که فعالیت‌های ذهنی به هنگام بازی کردن، ممکن است ارتباطات جدیدی بین اعصاب برقرار کند و مغز شما را تقویت کند.

 هفت: تنیس و درسِ زندگی

تنیس به شما درسِ زندگی می‌آموزد.علاوه بر مهارت‌های ورزشی، اخلاق حرفه‌ای، مسئولیت‌پذیری، پذیرش اشتباه و نظم می‌آموزد. به شما می‌آموزد چطور رقابتِ سالم کنید و پیروز شوید. با فشارها و مشکلات پیش‌رو مقابله کنید. پیگیری مداوم ورزش تنیس باعث ایجاد عادت‌های سالم زیستن می‌شود.

هشت: تنیس و تفریح خانوادگی

مهم نیست چه سنی دارید و چه مقدار توانایی دارید، سطح آمادگی جسمانی شما چقدر است و چه مدت است که تنیس بازی می‌کنید؛ پس از گذارندن مراحل مقدماتی و یادگرفتن نکات ابتدایی می‌توانید یک زمین تنیس اجاره کنید و با خانواده تنیس بازی کنید. مهم نیست که در چه سنی هستید، با کمی تلاش شما هم می توانید از ورزش تنیس را شروع کنید و همراه فرزندتان بازی کنید.

ویژگی های زمین تنیس مجموعه رشد

4عدد زمین در فضای باز

3 عدد زمین سرپوشیده 

زمین تنیس مجزا برای بانوان و آقایان

دارای پارکینگ اختصاصی

ساعت کاری از ساعت 6:00 صبح تا 11:00 شب

برای رزرو زمین تنیس با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱۲۲۴۶۳۱۷۰