بدنسازی و 8 مزیت آن برای خانم ها

بدنسازی و 8 مزیت آن برای خانم ها

بدنسازی از دیرباز ورزشی مردانه شناخته می شود و همیشه گمان بر این بوده است که تمرین با وزنه در خانم ها باعث ایجاد عضلاتی حجیم و مردانه در آن ها می شود، از این رو اکثر خانم ها از این ورزش و تمرینات آن دوری کرده و اقبال کمتری به بدنسازی بانوان نشان می دهند و در عوض بیشتر وقت خود را در باشگاه های ورزشی به انجام تمرینات هوازی سپری می کنند.  اما باید گفت که در تمرینات بدنسازی بدن به چالشی واقعی کشیده می شود و وفواید بسیاری برای بدن دارد. در اینجا سعی کرده ایم تعدادی از فوایدی که این ورزش می تواند برای خانم ها داشته باشد را شرح دهیم.

 

ثبت نام در باشگاه بدنسازی بانوان

فواید بدنسازی برای خانم ها

  • کاهش چربی بدن

تحقیقات نشان داده است که اگر یک خانم با بدنی معمولی در مدت دو ماه و هفته ای دو تا سه جلسه وزنه بزند کمتر از یک کیلو عضله اضافه می کند و حدود 1.5 کیلوگرم چربی خواهد سوزاند. این به این علت است که هرچه میزان عضلات بدن بیشتر شود برای کسب انرژی برای عضلات میزان کالری بیشتری سوزانده می شود و این باعث می شود که بعد از مدتی انجام تمرینات نتایج چشمگیری را مشاهده کنید.

  • کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان

خطر ابتلا به پوکی استخوان در خانم ها به علت کم تحرک تر بودن، بیشتر از آقایان است. هرچقدر میزان تحرک بیشتر باشد شکل استخوان ها بهبود پیدا کرده و تراکم مواد معدنی در آن ها نیز بیشتر می شود. این مورد با انجام تمرینات بدنسازی در باشگاه بدنسازی بانوان شمال تهران نیز وجود دارد. با شش ماه وزنه زدن تراکم مواد معدنی در استخوان ها تا 13 درصد افزایش می یابد. در نتیجه با انجام تمرینات بدنسازی در کنار مصرف کافی کلسیم در وعده های روزانه می توان از ابتلات به پوکی استخوان در خانم ها جلوگیری کرد.

  • کاهش خطر ابتلا به کمردرد و ارتریت

با انجام تمرینات بدنسازی در باشگاه بدنسازی بانوان شمال تهران استحکام مفاصل افزایش می یابد و درنتیجه با تقویت مفاصل از آسیب دیدگی جلوگیری می شود. یکی از این اعضا که معمولا در خطر آسیب دیدگی زیادی قرار دارد، قسمت کمر و پشت است. تقویت عضلات کمر تا 80 درصد باعث کاهش درد کمر و یا حتی پیشگیری از ابتلا به آن می شود. وزنه زدن همچنین باعث کاهش درد آرتریت استخوان نیز می شود.

  • کاهش ابتلا به دیابت

یکی از مزایای وزنه زدن این است که هنگام وزنه زدن در باشگاه بدنسازی بانوان شمال تهران بیشتر انرژی لازم از بخش هیدروکربونات ها جذب می شود؛ با چهارماه وزنه زدن استفاده بدن از گلوکوز تا 23 درصد افزایش می یابد، در نتیجه فرایند استفاده از قند در بدن بهبود یافته و خطر ابتلا به دیابت نیز کاهش می یابد.

  • کاهش ابتلا به بیماری های قلبی

وزنه به دلایل مختلفی از جمله کاهش فشارخون، کاهش سطح کلسترول نامناسب در بدن و افزایش میزان کلسترول خوب در خون باعث افزایش سلامتی دستگاه قلبی عروقی شده و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و حتی سکته را کاهش می دهد. برای رسیدن به حداکثر این مزایا باید در رعایت نظم، انجام به موقع تمرینات و حضور منظم در کلاس های باشگاه بدنسازی بانوان شمال تهران حداکثر دقت شود و در کنار آن از ورزش های هوازی نیز استفاد شود.

  • افزایش قدرت بدنی

طبق تحقیقات انجام شده حتی با وزنه زدن ملایم قدرت بدنی خانم ها تا 50 درصد افزایش می یابد بدون اینکه عضلات حجیم تر شوند و افزایش قدرت بدنی احتمال بروز آسیب ناشی از فعالیت های روزانه را به خداقل می رساند. البته نوع انجام این تمرینات در باشگاه بدنسازی بانوان شمال تهران باید به گونه ای باشد که خود باعث آسیب دیدگی به بدن نشود.

علت حجیم نشدن ماهیچه های خانم در اثر انجام این تمرینات این است که در بدن خانم ها میزان هورمون ها عضله ساز نسب به آقایان 10 تا 30 برابر کمتر می باشد.

  • عدم محدودیت سنی

شاید گمان شود چون انجام تمرینات بدنسازی با وزنه انجام می شود مناسب خانم های میانسال و سالمند نخواهد بود؛ اما تحقیقات نشان می دهد که افزایش قدرت بدنی در هر سنی امکان پذیر است و با رعایت نحوه ی انجام تمرینات زیر نظر مربی متخصص در باشگاه بدنسازی بانوان شمال تهران می توان بر نگرانی و ترس ایجاد آسیب به بدن جلوگیری کرد.

  • مبارزه با افسردگی

تحقیقات انجام شده نشان می دهد بانوانی که وزنه می زنند اغلب اعتماد بنفس و جنبه ی بیشتری دارند، همچنین تأثیر انجام 10 هفته ای این تمرینات در باشگاه بدنسازی بانوان شمال تهران، در افرادی که مبتلا به افسردگی بودند نشان داد که تأثیر آن بسیار بیشتر از شیوه های متداول مشاوره درمانی است و در نتیجه می توان از آن برای مبارزه با افسردگی استفاده کرد.