تغذیه ورزشکاران اسپینینگ

تغذیه ورزشکاران اسپینینگ

تغذیه ورزشکاران اسپینینگ

در هر ورزشی تغدیه و داشتن برنامه غذایی مناسبی یکی از موارد ضروری و اولویت ها بشمار می رود. در ورزش اسپینینگ یا همان دوچرخه ثابت نیز رژیم غذایی مناسب باید رعایت شود. از این رو در این مطلب سعی کرده ایم رژیم غذایی مناسب در این ورزش را شرح دهیم. در این بخش در مورد نقش و اهمیت تغذیه برای ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش اسپینینگ یا همان دوچرخه ثابت سالنی (indoor cycling) صحبت می کنیم تا بیشتر در مورد تغذیه در ورزش اسپینینگ و دوچرخه سواری اطلاعات کسب کنید.

همیشه سعی کنید از میوه، سبزیجات و دانه ها در تغذیه ی روزانه ی خود استفاده کنید و همینطور مقداری از پروتئین های سبک بخورید. سعی کنید از تمام گروه های غذایی سالم به مقدار لازم مصرف کنید یعنی در خوردن هیچیک از منابع غذایی زیاده روی نکنید و یا بدن را با کمبود هر یک همراه نسازید.

از خوردن شیرینی جات و خوردنی های چرب دوری کنید و یا مصرف شیرینی جات و چربی جات را به حداقل برسانید.

این اصول برای هر فردی که میخواهد سالم بماند و از بیماری دوری کند مهم و قابل اجرا است. اما این موارد به طور خاص برای دوچرخه سواران سالنی اهمیت دارد.
شما میخواهید بدن تان را برای داشتن سطح بالایی از انرژی برای تمرین و ورزش آماده کنید پس باید مواد غذایی مقوی و مفید مصرف کنید.

موارد مهم در سوخت رسانی به بدن در ورزش اسپینینگ

موارد مهمی که برای سوخت رسانی به بدن هنگام ورزش اسپینینگ باید بدانید عبارتند از:

1- با شکم خالی ورزش نکنید؛ هیچگاه با شکم خالی دوچرخه سواری نکنید. در صورت ورزش با شکم خالی احتمال اینکه قند خون افت کند بسیار بالا خواهد رفت. پس حتما قبل از ورزش مواد غذایی که حاوی قند هستند و راحت هضم می شوند مانند یک موز و یا حبوبات استفاده نمایید. 

2- در حین ورزش به میزان کافی آب بنوشید؛ هنگام ورزش اسپینینگ به علت تعریق بالای بدن، باید برای هیدراته ماندن بدن به اندازه کافی آب نوشید. در صورتی که بدن به میزان کافی آب داشته باشد هنگام ورزش کردن و بالا رفتن دمای بدن با تعریق به میزان کافی دمای بدن پایین می آید. پس برای جلوگیری از دهیتراته شدن بدن هنگام ورزش اسپینینگ اطمینان کسب کنید که بدنتان به اندازه کافی آب دریافت می کند. 

3- قهوه مصرف کنید؛ مصرف قهوه به دلیل اینک همیزان کافئین بدن را بالا می برد باعث می شود مدت بیشتری را بتوانید ورزش کنید و دیرتر خسته شودی و حین ورزش به دلیل سرحال بودن لذت بیشتری ببرید. 

4- از میان وعده ها هنگام ورزش اسپینینگ استفاده کنید؛ توصیه می شود حدود یک ساعت بعد از تمام شدن ورزشتان برای جایگزینی گلیکوژن از دست رفته بدن اقدام به مصرف مواد غذایی که پروتئین و هیدروکربنات دارند استفاده شود. میان وعده هایی مانند مقداری گردو، یک عدد سبی و یا شیرکاکائو با میزان چربی پایین بهترین مواد غذایی بعد از ورزش هستند. 

در کل توصیه میکنیم رژیم غذایی و برنامه غذایی خود را طوری تنظیم کنید که هر سه ساعت میان وعده ی کوچکی شامل پروتیئن ها، چربی و کربوهیدرات ها را برای انرژی از دست رفته مصرف کنید.

کلاس اسپینینگ رشد